Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Malin - 14 augusti 2011 22:04

Igår var Misse, Chernak och jag på utställning i bergeforsparken. Var där till halv 8 och jag tyckte jag hade packat bra men 2 kattburar och en ikea kasse var inte det lättaste att få med sig ensam....

Väl där mötte jag Ilona som har Bella (Tinkerbell). Vi tog burar bredvid varandra och mitt emot hade vi de rutinerade sibbeägarna:) Det kändes skönt att ha dem nära. Burskynket passade (tack o lov) och blev riktigt fint. Ska fundera på att göra en hylla till nästa utställning. När burarna var klara och katterna installerade var det bara att sätta sig ner och fika...och vänta... Som tur är de andra sibbeägarna så ortoligt snälla och hjälpsamma! Utan dom skulle jag aldrig klara av att ens läsa programmet! Snälla Rosanne hjälpte oss att få lite koll på turordningen. Misse och chernak hade samma domare men bella fick en annan som var betydligt långsammare.... Chernak var först ut bland sibbarna. Gick sådär med honom. Han är lite rädd av sig men snäll men vill inte visa upp sig. Visste detta innan men tänkte att det kanske går ändå nu när han är kastrat.

Han fick sin bedömning och cert (CAP) men domaren tyckte inte han platsade denna gång för att komma längre. Duktiga kisse!

Misse fick EX 1 och blev nominerad där hon kom på 3e plats!! Super bra!! Hon var jätteduktig. Låg coolt i buren, lekte lite emellanåt...

Sen blev det en lång väntan igen på Bella. Men när hon väl fick komma upp fick hon EX 1 och även hon blev nominerad som hon dessutom vann och gick vidare till panel!!!! Så himla roligt! Fina fina bella!    Där blev hon tyvärr slagen av en birma kattunge...de är ju så otroligt fina..:) Grattis Ilona och Bella!!

En rolig sak var att en annan sibir (Kneph´s Sibylla) oxå var i panel som hon vann! Hon blev BIS!!! Grattis Monica!!!

Jag hade en jättetrevlig dag med många härliga människor och katter! Ett stort minus var lokalen...var så otroligt varmt och kvavt där inne!! Katterna kan inte ha haft det lätt.

Så nu är det bara att ladda om inför den stora sibbeutställningen på södra i september!

Presentation


Här kommer ni få ta del av mina sibirier Leia och Chernak.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards