Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Malin - 23 juli 2011 23:26

Ibland är det bra att vara barnvakt då får man anledning att hitta på lite saker. Jag och syrran har sagt i flera år nu att vi ska ta en sväng till järvsö när de är och hälsar på. Så nu när barnen är uppe så gjorde jag slag i saken. Vi packade in oss i bilen igår och drog iväg. Hade även igår tur med vädret:) Helt perfekt för att promenera runt där. Kom en skur medans vi var där och dum som jag var så sköt jag ut paraplyet mitt framför renen som låg så skönt. Jäklars vilken fart han fick...ooops jag som hade sagt åt pojkarna att de inte fick springa för att inte skrämma djuren....  jaja..jag hann få en snygg bild iaf:)

Vi missade alla matningar men vi fick se så gott som alla djuren...myskoxarna var de som var mest skygga...

Här kommer lite bilder men åk hellre dit själv och titta...jag tycker det är ett jätte mysigt ställe!



  Vargbebisar...:) Syns det att jag knäppt genom ett fönster?:)



  Tur jag hade det stora objektivet med mig. Annars hade det bara varit en liten prick.


        De här var mest nyfikna eller så försökte de få nåt att äta:)


   Den här höll vi på att missa...tack vare objektivet så fick vi syn på den:) Så otroligt vackra. 


  Harry Potter ugglan som barnen kallade denna...Vacker eller hur?


  Och den snygga renen som jag skrämde så....

Av Malin - 23 juli 2011 23:10

Hade turen att få följa med på en båttur i torsdags. Pappas granne hade hyrt en båt i 3 timmar och vi fick följa med:)

Turen startade i Ullångerfjärden och "kaptenen" berättade massvis under turen...som fortsatte ut till Ulvön och tillbaka. Helt fantastisk tur och perfekt väder för det. Nästan vindstilla och lite mulet. Vi hade packat med oss matsäck som bestod av pastasallad till systers pojkar som var med och tonfisk sallad till oss lite äldre:) Mums:)

På vägen hem stannade vi vid höga kusten bron och köpte oss en glass...

   

Presentation


Här kommer ni få ta del av mina sibirier Leia och Chernak.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards